چگونه تلفظ انگلیسی خود را تقویت کنیم؟|موثرترین روش

/ / آموزش زبان انگلیسی

تقویت تلفظ انگلیسی

ایا می خواهید تلفظ زبان انگلیسی را به راحتی یادبگیرید؟ ایا نمیدانید برای این کار چه باید بکنید تا به درستی زبان انگلیسی را تلفظ کنید؟ باما همراه باشید.

یادگیری تلفظ زبان انگلیسی کار سخت و زمان بری است; زیرا زبان انگلیسی 44 صدای متفاوت دارد. برای اینکه بتوانید تلفظ انگلیسی خود را بهبود دهید باید تمرین روزانه داشته باشید. همچنین شما می توانید از فلش کارت ها برای تقویت تلفظ انگلیسی خود استفاده کنید.

اگر شما بخواهید روی ریتم و لحن خود کار کنید، می توانید از ویدئو ها و فیلم ها تقلید کرده و زمان هایی که نیاز به کمک داشتید از افراد بومی مشورت بگیرید.

چگونه تلفظ انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

چگونه تلفظ انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

گام اول: هجاها و واژگان سخت را تمرین کنید.

برای تولید کردن هر صدا نیاز است که یاد بگیرید زبان و حالت دهان را جای مناسبی قرار بدهید. برای این کار می توانید هنگامی که فردی بومی در حال صحبت کردن است را نگاه کنید و با دقت به او گوش کنید.

این نکته مهم است که حتما مطالعه داشته باشید در مورد نحوه صحیح زبان برای تولید کردن صدای هر کلمه.

برای تلفظ صحیح صدا باید توجه داشته باشید به جایی که دندان و یا زبان خود را می گذارید.

یکی از بهترین و کاربردی ترین کارهایی که می توانید انجام دهید برای یادگرفتن نحوه ی صحیح دندان، دهان و زبان خود، دیدن فیلم هایی است که برای آموزش تقویت زبان انگلیسی آمده اند.

همچنین سعی کنید واژگانی را که برایتان سخت است را هی تکرار و تکرار و تمرین کنید تا بتوانید قشنگ ان هارا یادبگیرید. با تمرین و تکرار; تلفظ ان ها برایتان اسان می شود ودیگر مشکلی نخواهید داشت.

اقایی در حال تکرار و تمرین واژگان سخت برای تقویت تلفظ انگلیسی

چند مثال:

1.صدای L را می توان با قرار دادن زبان پشت دندان خود تلفظ کرد.

باید سقف دهان پشت دندان های بالایی جلو بوسیله ی نوک زبان لمس شود و همینطور می بایست شکلی با دهان خود ایجاد نکنید و فقط آن را باز کنید.

شروع به تمرین کردن چند دفعه l کنید و بعد از تمرین کردن تلاش کنید به تلفظ کلماتی مثل land-life-loss.

2.صدای V را می توان با قرار دادن دندان های بالایی روی لب تلفظ کرد.

وقتی این صدا را تلفظ می کنید این احساس به شما دست می دهد که لب و دندان هایتان می لرزند. بعد از این که تلفظ V را یاد گرفتید می توانید چالشی داشته باشید با کلماتی مثل volvo.

3.صدای TH می توان با قرار دادن زبان خود بین دندان ها تلفظ کرد.

جهت تلفظ TH باید از لمس کردن دندان های خود بپرهیزید و فقط زبانتان را زیر دندان های بالاییتان بگذارید. پس از تمرین TH می توانید کلماتی مثل there ،three را تلفظ کنید.

4.صدای R را می توان با گرد کردن لب های خود تلفظ کرد.

هنگام حرف زدن لبتان را خیلی کم به طرف جلو و زبانتان را به طرف وسط دهانتان بیاورید. بعد از تمرین کردن حرف R ، کلماتی مثل rabbit، road را می توانید بگویید.

گام دوم:در مورد نحوه صحیح تلفظ انگلیسی مطالعه کنید.

مطالعه راجب تلفظ صحیح انگلیسی

1- کار بسیار ضروری که باید انجام دهید تمرینات روزانه ای است که باید انجام دهید، برای این کار می توانید متنی را که انتخاب کردید به صورت روزانه آنها را بخوانید البته با صدای بلند.

ابتدا فقط برای خودتان با صدای بلند بخوانید و زمانی که احساس کردید در این زمینه پیشرفت خوبی را کسب کردید، از شخص حرفه ای کمک بگیرید.

2- از یک اپلیکیشن برای ضبط صدای خود استفاده کنید تا بتوانید صدای خود را ضبط کرده و ارزیابی کنید پیشرفتی را که حاصل شدید.

مقایسه کنید صدایی که از خود ضبط می کنید با یک فرد بومی انگلیسی، این کار را می توانید با ضبط یک آهنگ معروف از خود و مقایسه آن با فرد بومی انجام دهید.

شعر، مجله و وبلاگ برای خواندن بسیار تاثیر گذار هستند پس این هارا هم فراموش نکنید.

کمک گرفتن از معلم خود زمانی که به کلاس زبان انگلیسی می روید بسیار روی تقویت لهجه و تلفظ شما تاثیر می گذارد.

3- سعی کنید شروع به تمرین کردن عباراتی بکنید که تلفظ شان دشوار و سخت است. ابتدا عبارات را به صورت درست و صحیح بگویید و وقتی روی آن ها تسلط پیدا کردید، سعی کنید در بالا بردن سرعت خود تلاش کنید.

4- شروع به پیدا کردن دوست بومی که تلفظ اش انگلیسی است بکنید. این کار به طور طبیعی به تلفظ صحیح شما و مهارت در حرف زدنتان کمک می کند، مخصوصا زمانی که شما از دوستتان بخواهید که غلط های شما را درست کند.

گام سوم:کلمات را یاد بگیرید.

کلمات را یاد بگیرید برای تقویت تلفظ انگلیسی

 برای یادگیری کلمات که بتوانید تقویت کنید تلفظ انگلیسی را به این نکات توجه کنید:

1.در فرهنگ لغات تلفظ صحیح کلمات را پیدا کنید.

می توانید این کار را با دیکشنری های مختلف آنلاین انجام دهید فقط کافی است روی بلندگو برای شنیدن تلفظ صحیح آن کلمه کلیک کنید.

2.تمامی هجاهایی که یک کلمه دارد را تمرین کنید.

شما باید کلماتی را که سخت و دشوار هستند ; هجاهایشان را به صورت جدا جدا تقسیم کنید. و بعد بصورت جداگانه تقسیم شان کنید. سپس به صورت جزء به جزء تلفظ آن آن ها را تمرین کنید; پیش از تلفظ کردن تمام کلمه.

اگر بخواهید متوجه شوید که هر کلمه چند هجا دارد، فقط کافی است دستتان را زیر چانه تان بگذارید. سپس بشمارید مقدار دفعه هایی که چانه شما به هنگام حرف زدن به دست شما لمس پیدا می کند. تعداد هجا ها همان تعداد لمس هاست.

3.فلش کارت برای کلمات فراهم کنید.

اگر بخواهید تلفظ کلمه و معنی آن را در یک زمان به دست آورید، استفاده از فلش کارت بسیار مفید است.

زمانی فلش کارت های شما مفید تر و موثرتر خواهند بود که تصویر هر کلمه را در کنارش بگذارید.

 4.تلفظ صحیح هر کلمه را نت برداری کرده و آن را یادداشت کنید.

زمانی که بخواهید به یاد آورید تلفظ صحیح هر کلمه را، می توانید با یادداشت کردن تلفظ صحیح آن کلمه روی فلش کارت، این کار را انجام دهید.

5.هجاهای استرس دار را مشخص کنید.

در هر کلمه روی هجاهای خاصی استرس است. هنگام درست کردن فلش کارت به این نکته توجه کنید که چه هجاهایی استرس دارند.

می توانید با بزرگ نوشتن حرف های آن هجا یا خط کشیدن زیر آن هجاهایی که باید استرس داشته باشند، آن ها را مشخص کنید.

در کلمه های دو بخشی استرس روی بخش اول یا هجای اول است. اما در فعل های دو بخشی استرس روی بخش دوم است.

در مورد کلمه هایی که سه بخشی هستند، برای اینکه بفهمیم استرس روی کدام هجا قرار می گیرد باید پسوند را پیدا کنیم.

باید این نکته را بدانید که قانون های بسیار گوناگون و متفاوتی برای این موضوع وجود دارد شما برای این که اطلاعات درستی در مورد این موضوع بگیرید باید از فرهنگ لغت استفاده کنید.

گام چهارم:صداهای انگلیسی را تقلید کنید.

1- برای اینکه بتوانید تلفظ کلمات را یاد بگیرید، باید به افراد بومی گوش کنید. همچنین باید روزانه به صورت مداوم فیلم ببینید.

2- یکی از کارهایی که شما برای بهتر تقلید کردن می توانید بکنید این است که شروع به خواندن پادکست ها یا متن فیلم ها بکنید.

می توانید در فیلم ها با روشن کردن نوشته متن، با فیلم دیدن متن زیر آن را بخوانید.

زمانی که خواننده ای شعر معروفی را می خواند، به آن گوش دهید و بصورت همزمان آن را برای خود تکرار کنید.

شروع به تقلید لحنی بکنید که گوینده دارد. ریتم صدای گوینده را با کپی کردن صدای گوینده تکرار کنید.

می توانید با مقایسه کردن صدای خود با فیلم های زبان اصلی، تلفظ زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

تقلید صداهای انگلیسی در تلفظ انگلیسی

برای تقویت تلفظ انگلیسی چه مهارت هایی باید داشته باشیم؟

1.انتخاب کردن یکی از تلفظ های بریتیش یا آمریکا

ابتدا باید به این نکته توجه داشت که هدف از این کار تلفظ درست و صحیح آن کلمه است نه لهجه ی بریتیش یا آمریکایی آن.

شما میتوانید با انتخاب کردن یکی از این لهجه ها، روی تلفظ درست و صحیح آن کار کنید.

2.آهسته صحبت کنید.

برای اینکه بتوانید روی تلفظ صحیح کلمه ها تمرکز داشته باشید باید بتوانید آرام حرف بزنید. خیلی از افراد فکر میکنند که اگر با سرعت و تند حرف بزنند باعث روان خوانی آن ها می شود، در صورتی که تشدید عادت های بد در تلفظ کلمات می شود. تند حرف نزدن باعث می شود روی حرفی که می خواهید تلفظ کنید تفکر داشته باشید.

3.روی عضلات دهان و زبان خود کار کنید.

 

این که شما بتوانید صداهای مختلف را تلفظ کنید یک توانایی فیزیکی است. برای اینکه بتوانید صداهای جدید را ایجاد کنید باید شروع به تمرین کردن روی عضلات زبان، دهان و لب هایتان بکنید. برای این کار ابتدا رو به روی آینه به تکرار و تمرین خود صدا بپردازید.

4.تمرکز خود را روی صداهایی بگذارید که در فارسی نیستند.

دشوارترین کلمات در زبان انگلیسی آن هایی هستند که در زبان فارسی وجود ندارند. تمرین کردن تلفظ صداها بسیار مهم و ضروری است چراکه مقدار صدای انگلیسی بسیار زیادتر از صدای فارسی است. مثلا وقتی در زمان انگلیسی دو حرف th در کنار هم می آیند، باعث به وجود آمدن دو صدا می شوند که اصلا در فارسی نیستند.

5.به آهنگ خاص کلمه دقت کنید.

هر کلمه یک آهنگ مخصوص دارد که به آن intonation می گویند. اگر بخواهید تلفظی طبیعی داشته باشید مخصوصا در جمله های خبری; intonation بسیار به شما کمک می کند.

برای تقویت زبان انگلیسی چه مهارت هایی باید داشته باشیم

سخن نهایی

چگونه تلفظ کردن صحیح کلمه می تواند بسیار مهم و ضروری باشد زیرا که اعتماد به نفس شما را بسیار بالا میبرد. هر چند که بر اساس پژوهش های برخی دانشمندان; تا قبل از سن 13 سالگی بسیار راحت می توانید روی تلفظ خود کار و تمرین کنید. همچنین برای اشخاصی که در کشورهایی که انگلیسی صحبت می کنند، زندگی نمیکنند یاد گرفتن تلفظ صحیح کار بسیار سخت و دشواری است.

شما می توانید در سایت ماهان انگلیش; با شرکت در کلاس های مجازی زبان انگلیسی و شرکت در دوره های انلاین زبان;  تلفظ خود را تقویت کنید; زیرا در تلفظ صحیح در زبان انگلیسی علاوه بر خودتان داشتن یک تیچر ضروری است تا به شماکمک کند.

همچنین اگر در سازمانی هستید ما بخش خاصی به نام اموزش زبان انگلیسی سازمانی داریم که حتما به دردتان میخورد; پس فراموش نکنید تا به این بخش ما سری بزنید و از مزایای ان استفاده کنید.

علاوه بر این تمام ویژگی ها و امکانات سایت ما; اگر می خواهید بدانید سطح زبان انگلیسی تان در چه حدی است حتما در ازمون تعیین سطح رایگان ما شرکت کنید; پس این فرصت طلایی را از دست ندهید.

تقویت تلفظ انگلیسی