یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان

/ / آموزش زبان انگلیسی

تجربه نشان می‌دهد که یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان یکی از مهم‌ترین خواسته‌های بیشتر زبان آموزان است. این روزها شاید کمتر کسی پیدا شود که صرفا به قصد خوش گذراندن در کلاس های زبان انگلیسی شرکت کند .یاد گیری زبان انگلیسی نیاز به انگیزه، تلاش، تمرین و پشتکار دارد.


یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان

زبان انگلیسی از چهار مهارت  شنیداری ، صحبت کردن  ، نوشتن و خواندن تشکیل‌شده است. این چهار مهارت در کنار هم دانش زبان انگلیسی شما را تشکیل می‌دهند. برای یادگیری زبان انگلیسی، باید بتوانید در هر چهار مهارت، به تسلط قابل قبولی برسید. در ادامه به برسی راه های یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان میپردازیم.


1-هدف داشته باشید

اولین نکته مهم در یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان هدف شما است .این هدف به شما کمک میکند تا زبان انگلیسی را اسان تر و زودتر یاد بگیرید . هدف شما می‌تواند مسائل کاری یا پیشرفت حرفه‌ای ، سرگرمی ، زندگی یا تحصیل در یک کشور خارجی یا کسب تجربیات جدید باشد.

همچنین دانستن این نکته که در مسیر یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان تمرکز داشتن مسئله بسیار مهم و حیاتی برای رسیدن به اهدافتان می باشد، در ادامه مسیر می تواند به شما کمک کند.اگر دائما انگیزه های یادگیری خود را به خودتان یادآوری کنید ، احتمالا مطالعات انگلیسی شما بسیار سریعتر پیش می رود.

هدف داشتن در یادگیری زبان انگلیسی در کوتاه ترین زمان

2-سطح خود را بشناسید

 یکی از اشتباهاتی که زبان‌آموزان مرتکب می‌شوند، این است که اغلب نمی‌توانند سطح خود را به‌درستی تعیین کنند.توجه کنید در یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان شما باید ابتدا سطح خود را بسنجید .منابع آموزشی که از سطح زبان‌آموز بالاتر باشد، موجب بی‌انگیزگی و افت سطح انرژی او شده و منابع پایین‌تر از سطح فعلی نیز موجب اتلاف هزینه و زمان می‌شود.

شما  در سایت اموزش زبان ماهان به راحتی و به صورت رایگان میتوانید خودتان را تایین سطح کنید . اینگونه با خیال راحت میتوانید به اموزش بپردازید و نگران چیزی نباشید .

3-منبع یادگیری مربوط با هدفتان را بیابید

در یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان به یاد داشته باشید که تمام کارهایی که شما انجام می دهید تا سریع تر زبان انگلیسی را آموزش ببینید باید شما را به هدفی که برای یادگیری زبان انتخاب کرده اید نزدیک تر کند.

تعیین سطح زبان انگلیسی رایگان

برای یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان  یکی از مراحل آن بیشتر کردن دایره لغات زبان آموز است . که فرد با تمرین کردن تعداد لغت های بیشتری سعی بر بخاطر سپردن آن ها دارد.

همانطور که گفته شد تلاش کنید تا تمام کارهایی که برای آموزش زبان انگلیسی انجام می دهید در جهت اهداف شما برای یادگیری زبان باشد. از این رو یادگیری لغات جدید نیز بهتر است مرتبط با اهدافتان باشد.

هنگام یادگیری ، ما اغلب از یک کلمه جدید آنقدر لذت می بریم که فراموش کردن آن غیرممکن به نظر می رسد .هر زمان که کلمه یا عبارت جدیدی را می شنوید یا می خوانید ، آن را یادداشت کنید. یعنی در یک جمله و با ذکر معنای آن این باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود ، زیرا دیگر به آن کلمه برنمی‌گردید و از خود نمی‌پرسید این کلمه یا عبار چه معنایی داشت.

از کتاب ها و کلاس ها متناسب با هدفتان کمک بگیرید تا سریع تر به نتیجه دلخواه برسید .

4-برنامه ریزی داشته باشید

در یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان برنامه ریزی اهمیت فراوانی دارد . دلیل برنامه ریزی رسیدن به هدف است، زیرا با برنامه ریزی میتوانید از زمان و تمرکز خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. برنامه ریزی هر شخصی متفاوت است و مخصوص هر فرد و عادت هایش است، ولی اصول کلی برنامه ریزی همه به یه شکل است.

برنامه ریزی برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی سریع

برای خود یک جدول طراحی کنید، یا میتوانید از دفترهای برنامه ریزی موجود در بازار استفاده کنید. در این جدول فعالیت هایی که باید در هفته انجام بدهید را یاداشت کنید، و بعد از انجام آن فعالیت علامت بزنید. ساعت هایی که به یادگیری اختصاص میدهید را یاداشت کرده تا اینگونه تشویق شوید، زمان بیشتری را به یادگیری اختصاص بدهید. با داشتن جدول برنامه ریزی بهتر در جریان روند یادگیری خود خواهید بود.بر اساس نیاز مشخص کنید، برای کدام یک از فعالیت ها که شامل لیسینیگ و اسپیکینگ و… وقت بیشتری صرف کنید.

5-انگلیسی صحبت کنید

برای یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان ؛ انگلیسی صحبت کنید. چه در کنار دوستان چه در منزل و چه زمانی که تنها هستید برای خودتان مقابل ایینه در یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان به شما کمک شایانی میکند .

اموزش زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان با صحبت کردن

Speaking را فراموش نکنید و حتما در برنامه خود به ان بپردازید .  افرادی هستند که به راحتی میتوانند بنویسند، ولی در خواندن مشکل دارند و نمیتوانند بدون اینکه فکر کنند روان صحبت کنند. برای روان صحبت کردن، باید فیلم و داستان یا فایل صوتی پیدا کنید و در موردش صحبت کنید و سه بار باید چیزهایی که گفتید را تکرار کنید، تا به مرور بتوانید روان صحبت کنید.

از راه های تقویت این مهارت میتوان به دیدن فیلم ها زبان انگلیسی یا اخبار اشاره کرد . فیلم مورد علاقه خود را با زبان اصلی ببینید، فیلم بهترین منبع یادگیری که جنبه سرگرمی نیز دارد و به سرعت زبانتان تقویت میشود.

6_انگلیسی بنویسید

یکی دیگر از مواردی که باید در یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان به آن توجه کنید آموزش مهارت نوشتن عبارات و جملات انگلیسی است .ازاین‌رو شما باید تمرین حافظه نوشتاری و بهبود دانش ساختارهای مختلف جملات انگلیسی را انجام دهید.این کار باعث تقویت حافظه ذهنی می‌شود و هجی کردن شما را به طرز چشمگیری بهبود می بخشد.

نوشتن مقاله به زبان انگلیسی

سعی کنید مثلا خرید روزانه یا هر نوع یادداشت برداری برای خودتان را به انگلیسی بنویسید .با نوشتن خاطرات روزانه یا نوشتن انشا و همچنین توصیف عکس یا خلاصه نویسی میتوانید writing خود را تقویت کنید، و برای اینکه تمرین های شما نتیجه دهد حتما متنی که نوشته اید را ارزیابی کنید و اشکالاتشو اصلاح کنید.

7-هر چیزی که به دستتان می رسد را بخوانید

مقاله ها ،کتاب های رمان، روزنامه‌ها ، وب‌سایت‌ها ، ایمیل‌ها ، محتوای رسانه‌های اجتماعی ، اگر به زبان انگلیسی هستند ، آن ها را بخوانید.این محتوا مملو از واژگان هستند این به شما کمک می کند تا در یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان پیشرفت کنید ، زیرا قرار گرفتن مجدد در معرض واژگان آموخته شده مثال های جدیدی در این زمینه به شما می دهد ، بنابراین آن کلمات را در ذهن شما تقویت می کند. از سوی دیگر ، یادگیری کلمات و عبارات جدید برای ایجاد در ذهن شما ضروری است .

رمان هایی به زبان انگلیسی

از خواندن متن ها نترسید توجه کنید این روش یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان را برای شما اسان میکند .هر هفته یک متن انگلیسی بخوانید، نیاز نیست تمام معنی کلمه ها را بلد باشید، فقط کافیه معنی کلی متن را متوجه شوید. انواع کتاب آموزشی در اینترنت هست، میتوانید یک نوع از کتابا را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

در هنگام خواندن سعی کنید تا می توانید از دیکشنری استفاده نکنید. سعی کنید معنی لغت را از طریق متن درک کنید و سپس اگر متوجه نشدید آنگاه به سراغ دیکشنری بروید.کلماتی که معنی آنها را در متن متوجه نمی شوید نترسید و به خواندن ادامه دهید. لازم نیست تمام جزئیات را متوجه شوید، یک مفهوم کلی از متن کفایت می کند.

 8-قبل از خواب مرور کنید .

یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان ، مرور قبل از خواب است. همیشه در کنار تختخواب یا داخل گوشی موبایل خود، جزوه یا برنامهٔ آموزشی زبان انگلیسی داشته باشید. مرور قبل از خواب، باعث می‌شود در طول شب، اطلاعات جدید، به‌صورت کتابخانه طبقه‌بندی‌شده و بازیابی اطلاعات برای مغز راحت‌تر و سریع‌تر باشد.راز تسلط به زبان انگلیسی و سایر زبان ها، تمرین است.

مرور زبان انگلیسی قبل از خواب

توجه داشته باشید هر مبحث و مطلبی که یاد گرفته‌اید، چنانچه در 24 ساعت اول، مرور نکنید، فراموش خواهید کرد. مطلبی را که دیشب خوانده‌اید، حتماً امروز مرور کنید تا به حافظهٔ بلندمدت منتقل شود. در مورد یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان، این نکته بیشتر در مورد کلمات به کار می‌رود.پس حتما قبل از خواب کلمات را مرور کلی داشته باشید .

9-استفاده از کلاس های انلاین و فشرده

باگسترده شدن اینترنت در جهان و دسترسی تمامی افراد به ان  کلاس های انلاین در هر سطحی شکل میگیرند. از مزایای این دوره های انلاین می توان به صرفه جویی در زمان ،صرفه جویی در هزینه ها ، و امکان دسترسی به مطالب بعد از کلاس است . این دوره ها برای همه افراد با همه سطح ها تشکیل می شوند.

یادگیری زبان انگلیسی انلاین

با دسترسی آسان به ابزارهای یادگیری زبان از جمله وبسایت های آموزشی و یا حتی انتخاب بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی باز هم نیاز است تا شخص زبان آموز برنامه منظم و ساختار یافته ای برای یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان  داشته باشد تا بتواند نتیجه مطلوبی را دریافت کند.

پیشنهاد ما استفاده از دوره های آموزش زبان انگلیسی ماهان انگلیش است. در این دوره ها میتوانید سریع و راحت زبان بیاموزید .