تفاوت آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال

/ / آموزش زبان انگلیسی
IELTS General vs IELTS Academic

شما تصمیم گرفته اید که آزمون آیلتس بدهید و برای ثبت نام در آن آماده هستید.

خیلی عجله نکنید! قبل از ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون آیلتس، نیاز دارید بدانید که کدام قالب آزمون را انتخاب می کنید.

دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد: آکادمیک و جنرال. چرا دو آزمون مختلف وجود دارد؟ خب، از آزمون های آکادمیک و جنرال برای اهداف مختلف استفاده می شود و دانستن نحوه استفاده هر یک از آن ها، مهم است. همچنین در فرمت این دو آزمون، تفاوتی وجود دارد.

بخش لیسنینگ و اسپیکینگ برای هر دو آزمون یکسان است، اما در بخش ریدینگ و رایتینگ، موضوع متفاوتی پیدا خواهید کرد. در زیر، ما تفاوت های بین آیلتس جنرال و آکادمیک را جدا کرده ایم تا به شما کمک کنیم بفهمید که کدام فرم آزمون برای شما مناسب است!

 

تعیین سطح رایگان زبان انگلیسی در ماهان انگلیش

آزمون آیلتس آکادمیک (Academic IELTS)

 

آزمون آیلتس

همان طور که از این نام پیداست، آیلتس آکادمیک در درجه اول برای دانش آموزانی است که به دنبال پذیرش در مطالعات پس از دوره دبیرستان هستند و در آن زبان انگلیسی، در سطح متوسط است. مثلا اگر به دنبال تحصیل خارج از کشور در کالج یا دانشگاه کانادایی هستید، به احتمال زیاد شما نیاز به ارائه نمره آزمون آیلتس آکادمیک به عنوان بخشی از تقاضا نامه خود دارید.

با این حال، آزمون  آیلتس آکادمیک فقط مختص دانشجویان نیست؛ همچنین ممکن است بسیاری از متخصصان و متقاضیان شغلی در خارج از کشور، به ارائه نمرات آیلتس آکادمیک نیاز داشته باشند. این امر به ویژه در حوزه پزشکی صادق است؛ چرا که پزشکان، پرستاران، داروسازان و سایر متخصصان مربوطه برای کار در جاهایی مثل کانادا یا استرالیا، به این نسخه از آزمون نیاز خواهند داشت.

آزمون آکادمیک، نشان مي دهد كه شما فهم پيشرفته اي از زبان انگليسي داريد. به طور خاص، این قالب، مهارت های ریدینگ و رایتینگ را که لزوماً جزئی از ارتباطات روزمره میان انگلیسی زبانان نیستند را مورد آزمون قرار می دهد. این آزمون را به عنوان مقدمه ای کوچک برای نوع زبانی که در تجربه شخصیتان در دانشگاه و کالج حین تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان با آن روبرو خواهید شد، در نظر بگیرید.

بعداً بحث خواهیم کرد که از نظر محتوا در آزمون آیلتس آکادمیک چه چیزی را می توان انتظار داشت؛ اما قبل از انجام این کار، بیایید نگاهی به آزمون آموزش جنرال بیندازیم.

آزمون آیلتس جنرال (General Training IELTS)

 

دانشجویان آزمون آیلتس

اگر متقاضی مهاجرت عمومی در کشورهایی مثل کانادا، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و انگلستان هستید، آزمون آموزش جنرال آیلتس برای شما مناسب است! برخی از شرکت های چند ملیتی، از نمرات آیلتس جنرال برای تعیین توانایی زبان انگلیسی استخدام های خارجی، استفاده می کنند. این آزمون، توانایی های انگلیسی اسپیکینگ شما را در موقعیت های روزمره تر مثل محیط های اجتماعی یا کاری، ارزیابی می کند.

خب، اکنون که ما تفاوت اصلی بین آزمون های آکادمیک و جنرال را بیان کردیم، بیایید نگاهی به نحوه ساختار هر آزمون بیندازیم.

آزمون آیلتس: آکادمیک و جنرال (محتوا)

 

همان طور که در مقدمه ذکر شد، هر دو نسخه از آزمون آیلتس، دارای بخش های لیسنینگ و اسپیکینگ مشابهی هستند. شما موضوعات و سؤالات مشابهی پیدا خواهید کرد. بنابراین، چه قصد شرکت در آزمون آکادمیک و چه قصد شرکت در آزمون جنرال را داشته باشید، آمادگی شما برای این دو بخش، یکسان خواهد بود.

بخش های ریدینگ و رایتینگ، داستان دیگری دارند. در حالی که قالب این بخش ها مشابه است – هر دو نسخه ریدینگ از شما می خواهند که به 40 سؤال پاسخ دهید و هر دو نسخه رایتینگ شامل دو تکلیف رایتینگ است – محتوا به طور قابل توجهی متفاوت است.

در اینجا، آن چه را که می توان انتظار داشت، آورده شده است:

ریدینگ آکادمیک:

  • مهارت های پیشرفته فهم ریدینگ انگلیسی را ارزیابی می کند.
  • از قسمت هایی از مجلات تخصصی و دانشگاهی، کتاب های درسی، مجلات و روزنامه ها استفاده می کند.

ریدینگ جنرال:

  • مهارت های درک کلی ریدینگ انگلیسی را ارزیابی می کند.
  • از قسمت هایی از کتاب های راهنما، تبلیغاتی، مجلات و مطالب کتبی مشابه استفاده می کند.

رایتینگ آکادمیک:

  • نوشتن تکالیف بر اساس مباحث موجود در ساختار آکادمیک و تخصصی
  • پاسخ ها باید در قالب رسمی نوشته شوند.

رایتینگ جنرال:

  • نوشتن تکالیفی مانند مقاله ساده و نوشتن نامه.

 

آموزش زبان انگلیسی سازمانی در ماهان انگلیش

تفاوت در امتیازات آزمون آیلتس

تفاوت بسیار مهمی در چگونگی امتیازدهی دو فرمت آزمون آیلتس وجود دارد.

در حالی که گوش دادن، اسپیکینگ و رایتینگ به شکل مشابهی در قالب های آکادمیک و جنرال امتیاز داده می شوند، ریدینگ چنین نیست. هر دو نسخه، در یک مقیاس درجه بندی می شوند (از 40). با این حال، از آن جا که آزمون های ریدینگ آکادمیک شامل واژگان و محتوای دشوارتری است، پاسخ های صحیح، وزن بیشتری دارند.

به عنوان مثال، نمره 30 از40 در ریدینگ آکادمیک به نمره باند 7 تعبیر می شود. اما در ریدینگ آموزش جنرال، نمره 30 از40 به نمره باند 6 منتج می شود. به عبارت دیگر، برای کسب نمره باند بالاتر، به تعداد پاسخ های صحیح بیشتری در آزمون ریدینگ جنرال نیاز دارید.

نمونه سوالات آزمون آیلتس را می توانید به سادگی در اینترنت و کتاب های آیلتس پیدا کنید

آیا آزمون آیلتس جنرال واقعا ساده تر از آکادمیک است؟

 

عملکرد خوب در آزمون آیلتس آکادمیک، به مهارت های ریدینگ و رایتینگ انگلیسی پیشرفته تری نیاز دارد، بنابراین از این جنبه … بله، آزمون آیلتس جنرال آسان تر است.

با این حال، این تمایز در واقع خیلی زیاد نیست.

چرا؟ خب، شما به احتمال زیاد انتخاب نخواهید کرد که کدام قالب را انتخاب کنید. اگر متقاضی ورود به دانشگاه هستید و نیاز به ارائه نمره آکادمیک آیلتس دارید، این گونه نیست که به جایش بتوانید آزمون جنرال بدهید. بنابراین، مهمتر اینست که بدانید در کدام قالب آزمون می دهید و بدانید که چه توقعی از شما می رود.

هر کدام از آزمون های آکادمیک و جنرال را که بدهید؛ در نهایت داشتن یک برنامه تحصیلی مناسب است که به موفقیت شما منجر خواهد شد!

در دوره های مجازی آیلتس ماهان اینگلیش میتوانید در این آزمون به نمره دلخواه خود برسید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *