آیلتس چیست | همه چیز در مورد آزمون آیلتس

/ / آموزش زبان انگلیسی

آیلتس چیست؟

” آیلتس ” کلمه ای که شما زیاد ان را شنیده اید; کلمه ای که داشتن ان یکی از رمز های موفقیت است. ایا نمیدانید آیلتس چیست؟ با ما همراه باشید.

آیلتس یک ازمون مهم و معتبر در سطح جهان است که شما می توانید از ان برای بیشتر کشور ها و دانشگاه ها استفاده کنید. این ازمون توسط دانشگاه کمبریج انگلستان; مرکز آیلتس استرلیا و شورای فرهنگی بریتانیا که در بیش از 270 مرکز امتحانی برگزار می شود و شما می توانید از این نمره خوبی که در این ازمون می گیرید استفاده کنید.

IELTS کلمه ای مخفف شده است به معنای international english language testing system  به معنی سیستم جهانی ازمون زبان انگلیسی است.

ما این مقاله را در سایت ماهان انگلیش برایتان فراهم نموده ایم تا برایتان مفید باشد; پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بدانید که آیلتس چیست.

آیلتس  چیست؟

آیلتس یک سیستم ازمون زبان انگلیسی بین المللی است. یک ازمون زبان انگلیسی  است که افراد برای این ازمون زبان انگلیسی را می خوانند و می خوانند تا سطح زبان انگلیسی خود را بالا ببرند تا بتوانند در این ازمون شرکت کنند و نمره خوبی را دریافت کنند.

این ازمون در زمان کمتر از 3 ساعت برگزار می شود و همه مهارت های زبان انگلیسی مانند نوشتن; خواندن; گوش دادن و مکالمه شما را می سنجد و نمره هر مهارت هم از 1 تا 9 است و بر این اساس به شما نمره می دهند.

در این امتحان تسلط شما بر زبان انگلیسی بررسی می شود و کسانی که می خواهند برای کار یا زندگی به کشور دیگر بروند که زبان ان ها انگلیسی است; از این ازمون استفاده می کنند.

ازمون آیلتس به دو قسمت تقسیم می شود:

1.آیلتس اکادمیک

2.آیلتس جنرال

زیرا هدف افراد فرق می کند و شما بر اساس هدف و قصدی که دارید می توانید در یکی از این دو ازمون آیلتس شرکت کنید.

برای مثال کسی که می خواهد در دانشگاه های خارج درس بخواند و کسی که می خواهد برای کار به خارج مهاجرت کند; قطعا هدف هایشان باهم فرق می کند. برای همین است که این ازمون به دو بخش تقسیم می شود.

اگر می خواهید ببینید که زبان انگلیسی تان در چه سطحی قرار دارد; می توانید از ازمون رایگان تعیین سطح ما استفاده کنید.

آیلتس چیست _آیلتس اکادمیک و آیلتس جنرال; فرق های ان ها

ازمون آیلتس برای بخش های مختلف مانند اکادمیک و جنرال; آیلتس چیست؟

روش های برگزاری ازمون آیلتس

1.روش کتبی

2.روش کامپیوتری

روش کتبی; همانطور که همه میدانید این گونه است که شما روی برگه امتحان می دهید و با مداد جواب های خود را می نویسید. که روش کتبی یک روش قدیمی است.

روش کتبی ازمون ایلتس- ایلتس چیست

روش کتبی - برگه امتحانی ازمون ایلتس یک اقا

روش جدید; روش کامپیوتری است که سوالها و پاسخنامه توسط کامپیوتر های مرکزی روی کامپیوتر قرار می گیرد و افرادی که برای انجام ازمون پشت سیستم و کامپیوتر نشسته اند; برایشان سوال ها می ایند و توسط موس کامپیوتر به سوال ها جواب می دهند و در ازمون شرکت می کنند.

این روش جدید خوبی که دارد این است که شما سریع پاسخ هارا وارد می کنید و نیازی به نوشتن جواب ها با مداد ندارید. همچنین سریع تر می توانید کارنامه خود را دریافت کنید.

اما کسانی که زیاد با کامپیوتر سر و کار ندارند و بلد نیستند; کار برایشان سخت تر است و باید خود را در این چالش تقویت کنند تا از بقیه عقب نمانند.

خانمی که دارد با کامپیوتر به روش کامپیوتری ازمون ایلتس می دهد.

 

مراحل و بخش های ازمون آیلتس

آیلتس چیست_بخش هایی که در این ازمون مورد بررسی قرار می گیرند:

همانطور که گفتیم در ازمون آیلتس چهار مهارت زبان انگلیسی بررسی می شوند و مورد ازمون قرار می گیرند. این مهارت ها شامل مهارت های شنیداری (listening); خواندن (reading); نوشتاری (writing) و بخش  مکالمه (speaking) است.

بخش “speaking ” معمولا یا بعد ازمون و یا یک هفته قبل از ازمون آیلتس برگزار می شود.

1.بخش ” listening ” ازمون آیلتس

این بخش ازمون آیلتس به مدت نیم ساعت یعنی 30 دقیقه است. در چهار بخش;  چهل سوال وجود دارد. فایلی که برای این بخش وجود دارد فقط یک بار پخش می شود ولی این مزیت را دارد که قبل از پخش فایل شما می توانید سوالات را نگاهی بندازید.

بخش اول و دوم ازمون درباره موضوعات اجتماعی است و مکالمه ای بین افراد وجود دارد.

بخش سوم و چهارم درباره موضوعات دانشگاهی است که مکالمه ای بین چهار نفر است.

بخش " listening " ازمون آیلتس

2.بخش ” reading ” ازمون آیلتس

مدت زمان برگزاری این بخش 60 دقیقه است. تعداد سوالات چهل تاست. در این بخش سه متن وجود دارد که شما باید به سوالات جواب بدهید. این متن ها شامل 2000 تا 2700 تا کلمه هستند.

در این بخش شما وقت اضافه ای برای انتقال جواب ها از دفترچه سوالات به پاسخنامه ندارید; برخلاف بخش قبلی.

متن ها متن های سخت و تخصصی نیستند و از میان مجلات و کتاب ها و … انتخاب شده اند.

بخش اول درباره فعالیت های روزمره است.

بخش دوم درباره جزوات اموزشی است.

بخش سوم درباره یک موضوع عمومی است که متن بلندی هم دارد.

بخش ریدینگ ازمون اکادمیک آیلتس کمی با این بخش متفاوت است.

بخش " reading " ازمون آیلتس

 

تفاوت ریدینگ جنرال و اکادمیک ازمون آیلتس _ آیلتس چیست

3.بخش ” writing ” ازمون آیلتس (جنرال)

مدت زمان برگزاری یک ساعت است. در این بخش شما باید درباره دو موضوع انشا بنویسید:

موضوع اول:در این موضوع شما باید یک مشکل فرضی را در یک متن 150 کلمه توضیح بدهید.

اگر شما در این بخش کمتر از تعداد کلمه گفته شده متنی را بنویسید نمره را از دست خواهید داد.

موضوع دوم:در این موضوع شما باید نظر مخالف یا موافق خود را درباره موضوعی بگویید.

این متن شما باید حداقل 250 کلمه داشته باشد و مثل بخش قبلی اگر طبق این قانون پیش نروید نمره را از دست خواهید داد.

بخش " writing " ازمون آیلتس (جنرال)

4.بخش ” speaking ” ازمون آیلتس

در این بخش شما رودررو با ماحبه کننده رسمی آیلتس مصاحبه می کنید. مدت زمان هم از 11 دقیقه تا 14 دقیقه است.

بخش اول: در این بخش شما باید به سوالات عمومی و شخصی جواب بدهید; مثل وضعیت کارتون; وضعیت خانوادگی تان و غیره.

بخش دوم: در این بخش ان فرد از طرف ایلتس موضوعی را به شما می گوید و شما یک دقیقه وقت دارید تا درباره ان فکر کنید و صحبت کنید. همچنین باید به یک یا دوتا سوال راجب ان هم که پرسیده می شود پاسخ دهید.

بخش سوم: در این بخش شما به مدت 4 تا 5 دقیقه راجب موضوعی که در بخش دوم درباره ان صحبت کردید; با فرد استخدامی از آیلتس نیز مکالمه ای را انجام می دهید.

بخش " speaking " ازمون آیلتس

منابع ازمون آیلتس چیست ؟

منابع ازمون آیلتس چیست ؟ خب این سوالی است که بسیاری از افراد به دنبال جواب دادن به این سوال هستند. ان ها می خواهند منابع خوبی را پیدا کنند تا بتوانند با استفاده از ان ها در ازمون آیلتس نمره خوبی بگیرند.

اینجا چند نمونه برایتان معرفی شده است; امیدواریم که به دردتان بخورد:

  • کتاب oxford word skills
  • کتاب listening for ielts
  • کتاب kaplan IELTS 2009_2010
  • کتاب the official cambridge guide to IELTS
  • کتاب های آیلتس کمبریج 1تا 10
  • کتاب oxford word skills ldioms and phrasal verbs
  • کتاب get ready for IELTS listening
  • کتاب new insight into IELTS
  • کتاب essential grammer in use
  • کتاب get ready for IELTS speaking
  • کتاب essential words for the IELTS

منابع ازمون آیلتس چیست

نمره بندی در ازمون آیلتس به چه صورتی است؟

نمره بندی در ازمون آیلتس در بازه از 0 تا 9 است. در این ازمون شما نمره قبولی یا مردودی ندارید. نمره ای که کسب می کنید نمره ای است از میزان دانشی که شما در زبان انگلیسی داشتید.

به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم; نمره 5 یک نمره متوسط است و نمره 6 به بالا نمره ی خوبی به شمار می رود.

نمره آیلتس چیست و چگونه است ؟

نمره آیلتس چیست و چگونه است ؟ نمره آیلتس که شما در این ازمون کسب می کنید; میانگین نمراتی است که شما در مهارت های مختلف این ازمون که قبلا برایتان گفته ایم کسب کرده اید. که در نهایت این نمره در بازه 0 تا 9 است و همانطور که گفتیم از 6 به بالا نمره خوبی خواهد بود.

نمره شما در ازمون آیلتس فقط به خودتان که در این ازمون شرکت کرده اید داده می شود و شما می توانید در این نتیجه ای که در این ازمون کسب کرده اید ببینید که در هر بخش چه نمراتی گرفته اید و در کدام بخش ها و مهارت ها بهتر و قوی تر و در کدام بخش ها ضعیف تر عمل کرده اید.

نمره آیلتس چیست و چگونه است ؟

اعتراض به نمره ازمون آیلتس؟

شاید برایتان این سوال پیش اید که ایا می توان به نمره ای که در ازمون آیلتس گرفته ایم اعتراض کنیم؟

جواب این سوال مثبت است. شما می توانید پس از کسب نمره تان در صورت اعتراض به مرکزی بروید که انجا ازمون آیلتس را داده اید; فرم اعتراض را پر کنید و ان را ثبت کنید. همچنین شما می توانید به هر بخشی که می خواهید اعتراض کنید.

نکته مهمی که اینجا وجود دارد این است که شما ابتدا برای اعتراض به نمره تان باید 176 دلار استرالیا را بپردازید; اگر اعتراض شما درست بوده باشد پول به شما باز می گردد اما اگر اعتراض شما درست نباشد این مبلغ به شما باز نخواهد گشت.

سخن اخر

ما در این مقاله ” آیلتس چیست ” را برایتان اماده کرده ایم که شما بدانید که ازمون آیلتس چیست ; چگونه برگزار می شود; شامل چه بخش هایی است و نمره ان چگونه است! امیدواریم که این مطلب به دردتان خورده باشد و شما بتوانید با تلاش و با بالا بردن میزان دانش تان در زمینه زبان انگلیسی در این ازمون شرکت کنید و نمره خوبی را کسب کنید.

اگر شما دوست دارید که در دوره های انلاین و کلاس مجازی زبان انگلیسی شرکت کنید تا بتوانید چهار مهارت خود را تقویت کنید; پیشنهاد ما این است که حتما در این دوره های سایت ما شرکت کنید و فرصت را از دست ندهید! یادتان نرود که داشتن نمره خوب در آزمون آیلتس یک موفقیت بسیار خوب است.

راستی سایت ما بخش به خصوصی به نام اموزش زبان انگلیسی سازمانی برایتان فراهم نموده است; امیدواریم که این بخش هم برایتان مفید بوده باشد.

اقایی با به دست داشتن نمره و گواهی آیلتس